Hardlopen in tijden van corona

Normal bf794a05bae0ea1c25851beb9f31e8c6c477db33
18-03-2020 | 14:20

Het dagelijks leven staat sinds het coronavirus voor iedereen op een laag pitje. Dat geldt zeker ook voor de sporters van ons land. Sportscholen sluiten de deuren, voetbaltrainingen zijn afgelast... Online sportlessen duiken overal op. De sportieve Nederlander is de komende weken op zichzelf en de thuisomgeving aangewezen om de conditie op peil te houden. In het straatbeeld duikt dan ook de ene na de andere hardloper op. In principe een prima oplossing in tijden van social distancing, zolang er gelet wordt op een paar aandachtspunten.

Ben je aan het trainen voor de Rugzakrun? Houd dan je gezondheid in het oog met deze zeven tips:

TIPS:

  • Train niet te lang en ga niet tot het uiterste
  • Eet voldoende koolhydraten
  • Drink voldoende water
  • Neem voldoende rust tussen je trainingen en zorg voor een goede nachtrust
  • Houdt je immuunsysteem op peil met vitamine D en zink
  • Doe rustig aan bij verkoudheidsklachten
  • Blijf thuis bij erge verkoudheidsklachten, hoesten, keelpijn of koorts
  • Houd voldoende afstand (1,5 meter afstand)

Klik hier voor het hele artikel.